16.8. Vieraat lähti ja me Tammisaareen

Puolipilvinen aamu ja oli aika toivottaa vieraillemme hyvää automatkaa Lahteen.

Ajomatka Kasnäsiin ei ollut pitkä eikä matka kuoppainen, koska tuuli tuli lännestä.

Kiva oli saada systäri miehineen muutamaksi päiväksi veneilemään. Ehkäpä ensi kesänä uudelleen.

Me jatkoimme samoilla lämpöisillä kohti Tammisaarta, vai pitääkö nykyisin sanoa Raaseporia? En tykkää nimestä yhtään. Minulle tämä tulee aina olemaan Tammisaari, Ekenäs.

Meillä tämän päivän matkamittariin tuli 45 mailia ja Kasnäsistä aikaa kului Tammisaareen 2 tuntia 10 minuuttia satama-ajoineen. Länsituuli oli noin 7-9 m/s, joten nyt oli välillä vähän pomppuista. Isommat aallot reilusti yli metrin.

matkanopeus kun luotoja oli suojaamassa

Perillä laiturilla oli sorsa, joka ei ollut moksiskaan meidän tulosta ja köysien kiinnittämisestä, vaikka ihan vieressä olikin päivätorkuilla.

Vasta sitten arvon leidi käänsi päätään, kun menin toiselta puolen kuvaamaan.

Tulevat kesyiksi, kun koko kesän turret näitä pullalla ja leivällä syöttää.

Ravinnon kannalta se on tosi huono juttu, ainakin poikasille.

Väänsin pienen välipalan meille veneessä ja illalla sitten pääsee ravitsemusliikkeeseen ruokailemaan, joten tuli loppupäiväksi vapaapäivä.

ilmaista

Naapuriravinteliin, Niska, mentiin ja pizzat tilattiin, saatiin ja syötiin. Olipahan hyvää, eli hinta/laatu todella kohdillaan.

Mulla merihenkisesti kylmäsavulohta vähän muuta ja Madam ilmakuivattua kinkkua ja vähän muuta. Pohja todella rapea ja koko tuote silti ei yhtään kuiva vaan mehukas, joka silti ei lillunut soosissa.

Sisustus oli askeettinen, rakennuksen henkeen sopiva.

Tähän on ollut joku makasiini aikoinaan ja minun nuoruudessa Knägget-nimisenä, jossa oli disko.

Aurinko teki laskuaan meidän tuolla ollessa, joten ikkunan lämi näpsäisin tämän seuraavan kuvan.

Illan upeutta

Huomiseen, jos aiheita tulee.

Jätä kommentti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.