25-26.3. Pe-la melkein reippailua

Perjantaina kävästiin yhdellä ostarilla hotellilta länteen päin, bussilla.

Ostari

Nyt ei aateltu liikoja kävellä, eilen tuli vähän liikaakin, melkein läkähdyksiin asti, reippailtua. Siksi valittiin bussi, vaikka matka olisi ollut karvan alle kaksi kilometriä.

Madam löysi jonkun retongin, niin ei mennyt ihan reissu hukkaan.

Takaisin hotellille ja altaalle. Madam pulahti altaassakin, mut minä passasin vielä. Ei ollut kuin 19 asteista ja vaikka onkin kaakelit, en mennyt. Eipä vieläkään arvattu kovin kauan olla auringossa, kun tämä oikeesti tuntuu polttavan, jos pilvettömältä pääsee paistamaan.

Lauantaina sitten ”repäistiin” ja käveltiin kaupunkiin. Oisko rapiat pari kilometriä matkaa.

Melkein laiva

Matkalla ihasteltiin taloja ja kuolattiin ravintoloiden ruokalistoja. Ja ravintoloita tällä matkalla riittää. Hinnat ovat kuitenkin huomattavasti meidän hintojen alapuolella, sanoisinko 30-40 %. Sisäfilepihvin saa alle kahden kympin ja keitot alkaen 3,50.

Jollai oma banaaviljelmä pihassaan

Paikka paikoin hienoja taloja, jotka vaikuttavat olevan ihan yksityisessä käytössä, eli meikeläisittäin – omakotitaloja. Oikeestaan ei ole vielä näkynyt yhtään ränsistynyttä rakennusta. Täällä pidetään taloista hyvää huolta.

Aikas hieno tönö

Kaupunkiin matkalla menimme kuivan joen uoman yli.

Vaikka se nyt näyttikin aika vehmaalta, voi kuulemma melkeinpä kymmenen vuoden välein tulvia todella pahasti.

Siksi keskustan läpi kulkevat tulvaveden uomat ovat todella hyvin vahvistetut.

Näin toimien vesi ei vie taloja mukanaan. Kaduilla olevat autot voivat kuulemma mennä veden mukana.

Nyt kuiva vuorelta tuleva joen uoma

Jos googletat Tulva Madeiralla 2010, niin pääsee käsitykseen oikeista mutavyöryistä. En hirvinnyt kopioida niitä kuvia, kun ovat tekijän oikeuksien ”takana”. Saan pian sakot luvattomasta käytöstä. Jälki tuolloin oli todella pahan näköistä.

Tästä kartasta saa vähän käsitystä, miten jyrkät vuorenrinteet kaupunkia ympäröi.

Tämmöinen saari vuorineen

Pääsinpä vertaamaan bensiinin hintojakin, kun sattui matkan varrelle jakeluasema.

Hinnat huokeimpia kuin kotimaassa

Enpähän tiedä, mistä nämä bensansa tänne rahtaavat, mutta halvempaa joka tapauksessa on kuin Suomessa.

Dieseli näkyy olevan halvinta, varsinkin jos siihen ei ole sotkettu mitään vihertävää sekaan.

Eksyttiin kauppojen paljouteenkin, mutta eipä tarttunut tällä kertaa mitään mukaan.

Ostos”paratiisi”

Bussit menee rantakatua pitkin, joten oottelemaan.

Tälläkin kertaa oli pikkaisen täysi, käytävällä meitä seisoi enempikin. Onneksi Madam sai sentään istumapaikan.

Tämä ei ole se rantakatu

Illalla läheisessä kiinalaisessa käytiin syömässä. Hinta/laatusuhde kohillaan.

Tässä vielä pieni video tulosta tänne ja kaupungilta.

Seuraavaan kertaan.

Jätä kommentti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.