Klobbarna edelleen 27.6. la

Eilisen illan auringonlaskusta muutama otos.

Ja hetken päästä tuli tuollainen leijuva usvapilvi tuohon vasemmalle.

Tukkakoskelon poikaset riiteli kalasta, mutta ilmeisesti sen saanut kerkesi nielaista, kun on enää vain suu auki. Piti ikkunan läpi ottaa, koska muuten olisivat pelästyneet ja poistuneet paikalta.

Haikara kävi moikkaamassa meitä. Tämäkin ikkunan läpi otettu.

Västäräkeilla oli lemmenhetki menoillaan. Vahinko, että en saanut kuvaa kun oli oikeasti hommissa.

rajattu Sony RX10 III

Ahvenia tuli vaikka kuinka, mutta pieniä olivat. Ulkomeren puolella näin säynävän uiskentelemassa ihan rannassa. Hain virvelin, mutta ei tullut kuin ahvenia. Sen sijaan veneestä kun heitin, toisella heitolla tarttui. Ahnaasti oli ottanut, kun koko lippa oli kitusissa.

Fileoin ja pilkoin pieniksi. Merisuolaa, sokeria, pippuria ja vähän tillia. Parin päivän päästä säynetartar on valmis.

Koko päivän oli tosi lämmin. Merivesikin 22 asteista. Tässä on matalaa, vain pari metriä vettä. Lämpenee nopeasti.

Sivutuotteena tulee sinilevää. Tuossa veneen tuulen alapuolella on jo pientä kukintoa havaittavissa. Harmi.

Seuraavaan kertaan.

Jätä kommentti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.